Nu har jag hoppat.... (!)

.. okej det var ganska länge sen men det har inte blivit att jag har skrivit något inlägg om det än.
Men nu ska jag försöka skriva ett om fallskärmshoppningen :)

Vi hoppade ju i Umeå vid flygplatsen :) Tider och sånt orkar jag inte skriva om, men vi startade mot Umeå mitt på dagen på lördagen, sen åkte vi bil länge innan vi äntligen kom fram till Umeå. När vi kom till Umeå hälsade vi på Anders & Bettan att tag innan vi for till flygplatsen :) Jag väntade hela tiden på att jag skulle börja bli nervös men det blev jag aldrig.

 Vi fick vänta ganska länge där eftersom dom var försenade men tillslut fick iaf Victoria och Veronica ta på sig en vindtät dräkt och en sele som man senare spännde fast i den man hoppade med :) Tvillingarna hoppade och tyckte det var jättekul och sen var det min tur, jag fick också ta på mig en vindtät dräkt och en sele som satt bra. Sedan gick vi till planet som skulle tankas innan vi for iväg:) Han som jag skulle hoppa med gick igenom hur jag skulle göra när vi föll och så vidare.. Sen for vi upp i planet :) Man satt i planet i 30 min innan man kom upp på 3000 meters höjd så att vi skulle hoppa ut. Dom öppnade "dörren" och vi hasade ut mot kanten. Han som jag hoppade med (Jag har glömt vad han hette) satt på kanten så att jag hängde ut från planet. (inte ens då var jag nervös, det var bara kul:) Sen satt vi där i någon sekund innan vi (han) slängde oss ut från planet. Man föll då i 200km/h och den känslan går inte att beskriva, det var bara så härligt och helt underbart! Victorias kommentar efter hoppet lät ungefär såhär "Alltså känslan går inte att beskriva man känner sig bara så... lycklig!" och det stämmer verkligen :) Sen när han fällde ut fallskämen så fick jag prova att styra lite, men det är ju inte så speciellt ändå :P

Mer om fallskärmshoppningen tänker jag inte skriva om nu, om ni undrar över nåt så är det bara att fråga så svarar jag :P

Nu låter jag bara bilderna tala (och lite text till bilderna också)



Här sitter Jag, han jag hoppar med (han i rött) och en till som åkte med :)


Här har vi hoppat ut från planet :)


Faller och faller :) (Det är Umeå som man ser där nere)

Sen flög/svävade vi :) (Jag vet inte riktigt vad man säger att man gör men.)


Och sen landade vi ju också :)

Det får bli allt för den här gången :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Får vi inte se bilden på själva landningen? :P

2009-09-19 @ 14:32:11
URL: http://kaarinoberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Den kanske kommer senare :P Det blev ju som lite snett i landningen x) Haha

2009-09-19 @ 14:55:39
URL: http://elinpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0