4 dl INTE 8!

Idag blev det jag som lagade middag och jag skulle göra makaronlåda, MEN då stod det att det skulle vara 4 dl creme fraiche vilket jag inte riktigt reflekterade över utan jag gick till kylen och där stod ju 4 st burkar med creme fraiche. Jaha tänkte jag mamma har köpt så att det ska räcka exakt. Sen när jag hade blandat ihop allt och skulle kolla på receptet såg jag att det stod 4 dl creme fraiche.

Jag började tänka efter och tänkte att det måste ju vara mer än 1 dl i varje burk. Jag kollade och joo jag hade rätt det var 2 dl i varje burk :O Alltså hade jag blandat i 8 dl istället för 4 =/ Men det var ju försent att göra nåt åt det då så jag ställde in det i ugenen och det blev inte helt misslyckat ändå :)

Det var ätligt iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0