Skurning och boning

Idag steg jag upp kl 8 (Steg upp direkt när mobilens alarm gick igång för annars hade jag inte tagit mig ur sängen^^) sen åt jag frukost som bestod av en hårdmacka och två glas mjölk, för lite? Jag klarar mig på det iaf :P Sen tog jag mig en snabbdusch innan jag for upp till farmor och farfar för att hjälpa farmor att bona deras köks- och tvättstuge golv. 

När man ska bona golv måste man va noga att skura först. Så jag har gått omkring på knä mycket och skurat för hand, jag har haft en borste som jag har borstat hela golvet med också... Jobbigt! Åsså måste man få bort medlet som man tvättade golvet med först så då måste man fara med bara vatten en vända till! =/

Det som är bra med att va hos farmor och farfar är att man får äta mycket. (inte bara mat) Haha men gott är det ;P

Senare idag ska jag laga mat åt dom som har jobbat idag^^ Men det blir inget avancerat bara makaroner med fläsk och korv... Men det är mat iaf :D Vet inte om jag ska göra fullkornsmakaroner som syrran vill, lr vanliga som (tror jag) alla andra vill ha...><

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0