Martins stuga och PDOL :)

Måste ju hålla vad jag har lovat och skriva vad som har hänt de senaste dagarna x) Tyvärr har jag inte några bilder, hoppas på att få några från stugan av Emma och några från PDOL av Amanda. Så bilder kommer förhoppningsvis sen :)

Måndag 20/7: Min familj hade just bestämt att vi skulle fara till min morbror och ha en liten mini semester där. Bara ett litet tag efter det fick jag ett sms från Martin som undrade om jag gjorde nåt speciellt imorgon (tisdag) kväll.... Just då hade vi ju bestämt att fara bort, men efter ett tag kom det iaf fram att han och några kompisar skulle fara ut på stugan och vara där tisdag kväll till torsdag. Så jag frågade mamma och hoppades på det bästa och... Jag fick! :D

Egentligen borde jag ju ha packat måndag kväll, eller iaf börjat packa, men det gjorde jag inte. jag sparade allt till tisdag morgon istället><



Tisdag 21/7: På morgonen (morgonen för mig) började jag då packa och det gick ju ganska fort ändå, skulle ju inte vara borta så länge. Sen åt vi lunch och jag vet inte riktigt vad vi gjorde sen men vi startade iaf efter ett tag. Så då blev det en ganska seg bilresa eftersom vi drog huvagnen. Men tillslut var jag iaf framme hos Martin och då var kl ca 3 (tror jag x)

Hos Martin lyssnade vi på musik i hans rum, dunk-dunk musik som jag brukar säga, haha. Men det är ju så härligt att lyssna på musik i hans rum eftersom han har 4 stora högtalare + en bas låda (Tror jag att det är?) Haha det är iaf jättebra ljud där inne. :) Sen lagade vi mat, vi kokade potatis och stekte fläsk och det gick ju... bra :P Sen var det bara att vänta tills klockan blev 8 så att vi skulle hämta upp dom andra och fara til stugan. Så vi lyssnade på ännu mer musik och typ bara slappade.

Klockan närmade sig 8 så vi packade in våra saker i bilen och for iväg för att hämta de andra. Först hämtade vi Tobbe, sen Linus och sen (den tjej som jag var med, skrattade och flummade med på stugan) Emma.

Om jag inte minns helt fel så började vi med att bädda i "Rövarkulan" där vi sov :) Sen på kvällen när det blev vindstilla på havet for vi ut med båten och åkte vattenskidor :P Eller Martin, Linus och Emma åkte^^ Jag och Tobbe lämnade aldrig båten>< Efter det bastade vi väl? Ja, som ni märker så håller jag inte riktigt koll på dagarna men vi bastade 2 gånger och jag tror att första gången var första kvällen :) Lite senare på kvällen (Kanske vid 12 tiden eller?) åt vi pepparsåsmackor, mums :) Vad gjorde vi sen? Hmm... Vi satt typ och pratade och skrattade tills vi gick ut i rövarkulan för att sova :)



Onsdag 22/7: Vi pratade, skrattade, flummade... Spelade beach volley och jag och Emma vann hela tiden på... vad sa vi? Ärlighet och för att i var gladast ;P Haha sen åkte Martin en bob bakom båten :P Dom har svetsat den så att den är högre och har en sak under så att den går att dra efter båt :)

Sen satte vi fast en 4 hästars motor på en liten båt och körde med den bara et liten bit utanför bryggan. Martin och Tobbe körde mest men jag och Emma for också ut en sväng, och kul var det :) Sen när Martin och Tobbe körde igen blev det ett jätteroligt ljud och sen var motorn på botten, haha. Men mindre kul var det ju när vi skulle dyka efter den, eftersom det var 2-3 meter djupt och det var dy i botten så man såg inte så bra. Jag dök aldrig men de andra dök och tillslut hittade Emma motorn så hon fäste ett snöre vid den och dom drog upp motorn.

På kvällen spelade vi fiskspelet och efter att killarna fuskade gick jag och Emma ihop till ett lag men... vi förlorade ändå>< Eller egentligen vet jag inte vem som vann men... Jag och Emma vann väl då också för att vi var gladast och skrattade mest^^ Haha det var ju mycket mer som hände under onsdagen men orkar inte skriva allt :P Vi hade jättekul iaf :)



Torsdag 23/7: Vi låg kvar i sängarna lääänge, sen åt vi frukost innan jag fick ett sms av syrran där det stod att dom var på väg att hämta mig :( Jag hade kunnat stanna där länge till, det var som kul :) Men iaf jag for då hem lite senare men innan det hann vi ut en sväng till med båten, vi bara körde omkring x) 

Sen när jag for därifrån for vi till min morbror och vi for till en liten sjö där stekte vi mat och fiskade lite innan vi for tillbaka till huset igen. jag har ju fått en ny kusin för några dagar sen så vi for och kollade på henne också :) Det blev en liten Elvira och hon var jättesöt.
 

Fredag 24/7: Kom hem från Piteå ca kl 1 så då hjälpte jag till att stöka ut allt från husvagnen sen packade jag upp mina kläder som jag hade haft med mig. Sen var det bara att packa och göra sig i ordning för att fara på PDOL med Amanda. Det kändes gode segt att fara tillbaka till Piteå men vi hade kul :) Vi åkte några karuseller och såg lite av BWO (Jag tycker inte att dom är bra såg dom bara för att) sen såg vi såklart Dead By April och dom var jättebra :) Och vi stod långt fram så vi såg bra, men det var trångt. (Kort kommer sen) Sen såg vi lite av Hammerfall innan vi for hem. Och en sak som är lite kul är att när vi gick för att se BWO gick vi förbi Hammerfall som gick på bara lite höger om oss :P Haha 



Lördag 25/7: Vi kom hem från PDOL halv 3 på nattan (alltså lördag x) Jag och Amanda var vaken till kl 6 på morgonen och vi somnade inte för att vi var trötta utan för att vi tänkte att vi måste sova för att orka nästa dag. Så vi somnade tillslut iaf :) Sen steg vi upp när kl var 2 tror jag åsså gick vi in och åt lite, satt lite vid datorn och sen kom mamma och hämtade mig. jag har iaf haft det jättebra dom senaste dagarna :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0