Skola imorgon :(

Det blir ett kort inlägg ikväll, vet inte varför jag är så dålig på att blogga men jag har inte lust till det just nu bara...

Idag har jag inte gjort så mkt, var och kollade på toppenrundan (eller vad det nu heter?) efter lunch :) Min lillasyrra sprang i barnklassen :P Jag hade med Pia dit, lite social träning>< Tog en bild på henne i bilen som jag tycker blev fin den kommer lite senare i inlägget. Efter det har jag bara varit hemma>< Känns som att jag inte har gjort nåt annat idag än att bara tänkt att jag inte vill börja skolan imorgon!  Ett tag gick jag runt i köket och skrek lite, stampade i golvet och hoppade omkring haha, men jag vill verkligen inte börja skolan :( Om det hade varit till den gamla skolan jag skulle hade det inte varit lika jobbigt.. Men att byta skola nu när man ska börja 9an känns lite jobbigt =/ Det kommer vara mer än dubbelt så många elever i klassrummen än vad jag är van vid, många nya namn att lära sig, många nya lärare... Och det kan knappast vara lika god mat som på den förra skolan! :O

En liten sammanfattning av det där är väl att jag verkligen vill fortsätta gå på den gamla skolan men att det är omöjligt eftersom högstadiet ska läggas ner :(

Menmen om man då ska tänka lite positivt... det kommer säkert bli bra på den nya skolan, man lär känna lite nya människor, lära sig att arbeta på andra sätt och... kommer inte på nåt mer bra just nu>< Känns så segt att måsta gå där.. Och en sak som är jobbig är att skolbussen kommer gå kl 07.10 på morgonen och det är tidigt. Men en sak som är lite lyxig är att bussen kommer köra upp hit på gården och hämta mig just utanför huset ;) Så jag behöver typ bara gå 3 steg från huset och sen in i bussen :P Hehe


Pia! :D

Okej, det kanske inte blev så kort><

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0